Tietoa sijoittajille ja osakkeenomistajille

Yhtiökokous 2016

Caverion Oyj:n yhtiökokous pidetään maanantaina 21.3.2016 klo 10.00 alkaen Messukeskuksen kongressisiivessä,  Helsingissä (Messuaukio 1, 00520 Helsinki).

Kokoukseen ilmoittautuneiden vastaanottaminen ja äänilippujen jako sekä kahvitarjoilu alkavat kokouspaikalla klo 09.00.

Yhtiökokous pidetään suomen kielellä. Kokouksessa on simultaanitulkkaus suomi/englanti.

Ilmoittautuminen päättyy keskiviikkona 16.3. klo 10. Ilmoittautua voi joko:

Caverionin yhtiökokous vuonna 2016

Caverion julkistaa kolme osavuosikatsausta vuonna 2016:

• Osavuosikatsaus tammi−maaliskuulta 28.4.2016
  • Osavuosikatsaus tammi−kesäkuulta 21.7.2016
  • Osavuosikatsaus tammi−syyskuulta 27.10.2016

Osavuosikatsaukset julkistetaan noin klo 9.00 Suomen aikaa.

Järjestämme osavuosikatsausten ja tilinpäätöksen julkistamisen yhteydessä tiedotustilaisuuden sijoittajille, analyytikoille ja median edustajille. Tilaisuuksiin voi osallistua myös puhelinkonferenssin kautta, ja niiden webcast-lähetykset ovat katsottavissa englanniksi verkkosivuillamme sekä reaaliaikaisesti että tallenteina.

Ennen julkistuksia yhtiö noudattaa niin sanottua hiljaista jaksoa, joka alkaa 1.1., 1.4., 1.7. ja 1.10. ja kestää tilinpäätöksen tai osavuosikatsauksen julkistamiseen asti.

Sijoittajasuhteet

Sijoittajasuhdetoimintamme tavoitteena on tukea Caverionin osakkeen oikeaa arvonmuodostusta antamalla jatkuvasti ja johdonmukaisesti kaikki olennainen Caverionia koskeva tieto tasapuolisesti kaikille markkinaosapuolille. Lisäksi tavoitteenamme on kasvattaa sekä osake- että velkasijoittajien ja analyytikoiden kiinnostusta yhtiötä kohtaan, parantaa nykyisten omistajien uskollisuutta ja saavuttaa uusia sijoittajia ja yhtiöstä kiinnostuneita analyytikkoja.

Vuonna 2015 tapasimme noin 1 400 sijoittajaa ja analyytikkoa. Caverionilla oli 35 road show -päivää ja ryhmätapaamista institutionaalisten sijoittajien kanssa. Yhtiön johto tapasi yhteensä noin 400 institutionaalista sijoittajaa Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa.

Lisäksi osallistuimme erilaisiin institutionaalisille sijoittajille suunnattuihin seminaareihin, kuten Berenberg Energy Efficiency & Construction 2015 -konferenssiin Zürichissa, Goldman Sachs European Small and Mid Cap -konferenssiin Lontoossa sekä SEB:in Internet of Things -seminaariin Helsingissä. Lisäksi tapasimme noin tuhat vähittäissijoittajaa Pörssisäätiön, Indereksen ja osakesijoittajayhdistysten järjestämissä tilaisuuksissa sekä SijoitusInvest 2015 -messuilla ja yhtiökokouksessamme.

Caverionin pääomamarkkinapäivä (Capital Markets Day) sijoittajille, analyytikoille ja median edustajille pidettiin 8.9.2015 Saksan Aachenissa. Tapahtumassa keskityttiin Caverionin strategiaan ja liiketoimintanäkymiin.

Pääomamarkkinapäivänä konsernijohtaja Fredrik Strand kertoi Caverionin strategisista tavoitteista, liiketoimintajakauman kehittämisestä ja kasvusta. Kasvun edistämiseksi Caverion esitteli yhtenäisen tuote- ja palveluvalikoiman ja innovatiivisia ratkaisuja. Saksan divisioonan johtaja Werner Kühn kertoi Caverionin suurista projekteista sekä talotekniikan kokonaistoimituksista elinkaari huomioiden. Ruotsin divisioonan johtaja Thomas Lundin puolestaan kertoi Caverionin siirtymisestä teknisestä huollosta ja kunnossapidosta kohti palveluiden johtamista, ja Suomen divisioonan johtaja Jarno Hacklin kuvasi, miten elinkaariratkaisujen lisääntyvä kysyntä tukee Caverionin kasvua. Lopuksi talousjohtaja Antti Heinola loi katsauksen taloustilanteeseen ja kertoi, miten Caverion tehostaa toimintojaan ja hankintaprosessejaan.

Pääomamarkkinapäivän osallistujilla oli mahdollisuus vierailla Caverionin Space for Innovation -keskuksen tutkimus- ja kehityslaboratoriossa.

Caverionia seuraavat analyytikot

Caverionin tietojen mukaan ainakin seuraavat pankkiiriliikkeet seuraavat Caverionia aktiivisesti. Nämä tahot seuraavat Caverionia omasta aloitteestaan, emmekä ole vastuussa heidän antamistaan lausunnoista.

• Carnegie Investment Bank
  • Danske Bank Markets
  • Evli Pankki
  • Handelsbanken Capital Markets
  • Inderes
  • Nordea Markets
  • Pohjola Pankki
  • SEB Enskilda

Tiedotteiden tilaus

Caverionin julkaisemat pörssi- ja lehdistötiedotteet sekä sijoittauutiset voi tilata suoraan sähköpostiin verkkosivuiltamme www.caverion.fi/sijoittajat.

IR app

Caverionia koskeva ajantasainen sijoittajatieto, mukaan lukien tiedotteet ja analyytikkojen ennusteet Vara Researchin kerääminä, on luettavissa myös iPadille optimoidussa muodossa. Sovellus tarjoaa viimeisintä taloudellista tietoa Caverionista sekä online- että offline-tilassa. Sovelluksen voi ladata maksutta App Storesta.

Milena Hæggström
Sijoittajasuhdejohtaja
sähköposti: milena.haeggstrom(at)caverion.fi

Tutustu ajantasaiseen sijoittajatietoon osoitteessa www.caverion.fi/sijoittajat